Reindeer, I caught one of your horns



Jag borde plugga. Jag har tenta i religionshistoria på måndag och jag ska kunna helt fruktansvärt många olika begrepp utantill. Jag förstår liksom inte hur man ska lära sig allt. Speciellt när orden är blandade på hebreiska, arabiska, svenska, engelska, japanska, sanskrit, kinesiska och hindi.
Det läskiga med tentan är väl egentligen att vi ska svara på fyra frågor. Fyra frågor är ganska lite. Jag hoppas att det är frågor av e x t r e m t öppen karaktär.

Mitt i all panik kommer man ju oftast på saker som är sjukt mycket roligare att göra. Eller iallafall saker som nödvändigtvis behöver göras innan man sätter igång med pluggandet. Typ städa, diska, putsa fönstren, pollinera pumpablommorna och så vidare.
Den här gången kändes det absolut nödvändigt att leka med mitt glittriga, rosa plastrådjur.
När jag tittade genom sökaren på kameran kändes det lite som att sitta i bilen på en väg i norrland. Mörkt, kallt, P3 i radion och alldeles magiskt.
Är det någonting jag ser framemot varje år så är det att åka till farfar och mormor & morfar. Inte enbart för att träffa dem, men för att det är så sjukt magiskt att titta genom fönstren på glittrande granar, renflockar och snön som yr omkring på vägen.

Och snart är det faktiskt jul. Åren går så sjukt snabbt när man blir gammal.
För jag är ju snart det. Gammal alltså.
Hela tjugo år gammal (och nu vill majoriteten av mina läsare döda mig, för tjugo är minsann inte alls gammalt, men jag är inte van vid att vara äldre än tonåring så shattefackapp).

För övrigt har jag börjat sjunga i en gospelkör. Haha! Det är helt fantastiskt. End of story.

Kommentarer
Postat av: ANGELICA

sv: haha yaa det tycker jag du borde! :D

2009-10-17 @ 22:23:09
URL: http://yesterdaysvomit.blogg.se/
Postat av: maja

fan vad coolt att du har börjat sjunga i gospelkör! Jag längtar också efter de glittrande granarna och framförallt familjen där uppe <3

2009-10-18 @ 14:10:43
URL: http://nyvaken.blogg.se/
Postat av: Ellen

Alltså jag är så arg över att jag inte hittade en likadan hjort! Nu fanns det bara bruna. För övrigt väldigt fin bild och btw, gosspelskör? Det måste vi få mer info om. När kan man komma och lyssna? :P

2009-10-18 @ 16:39:48
URL: http://meretrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0