SILJA FESTIVAL

Jag har kanske köpt lite färgfilm till min Konica Pop. En kamera som jag kanske snodde av min mamma. Men det är okej.

Jag ska berätta lite om min Konica Pop.
Jag tog mina första bilder någonsin med den kameran. Dom flesta var av en irisväxt bredvid soluret i vår trädgård. Alla bilder blev helt suddiga, jag kan säkert ladda upp dom någon gång om ni vill.
Men det heeeelt sjukt roliga är att jag har bilder från när jag åkte med Silja Festival! Jag minns inte ens vilket år det var. Jag tror att det var innan M/S Estonia förliste, för min mamma vägrade typ åka med färja efter det. Alltså var jag förmodligen fyra eller fem år gammal.
HUR SOM HELST, Silja Festival trafikerade en rutt till Wasa i Finland på den tiden. Vi hade jättekul den resan!
I höstas åkte jag till Riga med några vänner och vi hade så sjukt kul. Efter vi varit i hytten så gick vi omkring lite, kollade i tax free-zonen och så. Jag kände igen allt så väl! Det visar sig att det är exakt samma båt. Nästan 16 år senare, när jag åker på kryssning för andra gången i mitt liv åker jag med samma båt som jag gjorde på min jungfruresa. 
Det var fan magiskt!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Cool! D:

2010-03-29 @ 22:47:28
URL: http://meretrix.blogg.se/
Postat av: mia

Det är ok att du har kameran. Kul att du börjat fota med den. Nostalgifoto....

2010-04-02 @ 22:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0